Konkurs na zdjęcie miesiąca Płockiej Grupy Fotograficznej odbywa się od stycznia 2014 roku. Spośród wybranych zdjęć powstanie kalendarz promujący działalność statutową Stowarzyszenia oraz przyznany zostanie tytuł Zdjęcia Roku.
- Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Płocka Grupa Fotograficzna, z siedzibą w Płocku przy ul. Jaśminowej 5/12, 09-400 Płock, zwane dalej Organizatorem.
- Organizator zastrzega sobie prawo do wyboru kolejnych współorganizatorów, patronów medialnych oraz sponsorów konkursu.
- Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwa Rada Konkursowa, wyłoniona przez Zarząd Organizatora. Członkowie Rady mają prawo wzięcia udziału w konkursie.
- Konkurs ma charakter otwarty, przeznaczony jest dla wszystkich miłośników fotografii.
- Uczestnikiem konkursu może być osoba fizyczna posiadająca pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych.
- Osoby, które posiadają ograniczoną zdolność do czynności prawnych, w tym osoby, które ukończyły 13 lat a nie ukończyły lat 18, mogą wziąć udział w Konkursie za pisemną zgodą rodziców lub innych przedstawicieli ustawowych.
- Osoby, które zgłaszają swój udział w konkursie, zwane są dalej “Uczestnikami”.
- Konkurs odbywa się w każdy drugi piątek miesiąca, w miejscu ustalonym przez Organizatora.
- Organizator zastrzega sobie także prawo do zmiany terminu spotkania, o czym poinformuje z należytym wyprzedzeniem na stronie konkursu.
- Każdy z konkursów posiada temat przewodni zgłaszanych prac, ustalony z góry na okres trzech miesięcy. Tematy przewodnie dla poszczególnych miesięcy ogłaszane są jako załącznik do regulaminu.
- Konkurs rozstrzygany jest podczas comiesięcznego spotkania, poprzez jawne głosowanie na poszczególne prace przez zgromadzonych Uczestników. Sposób głosowania zostanie każdorazowo podany do publicznej wiadomości przez prowadzącego spotkanie.
- W przypadku miesięcy wakacyjnych oraz dodatkowego głosowania na zdjęcie roku możliwa jest kumulacja głosowań, np. dwa głosowania w ciągu jednego spotkania, o czym Organizator poinformuje z należytym wyprzedzeniem na stronie konkursu.
- Decydujący głos we wszelkich spornych kwestiach ma Rada Konkursowa.
- Uczestnik konkursu musi być obecny na spotkaniu w trakcie prezentacji swoich prac i głosowania.
- Uczestnik oświadcza, iż przysługują mu wyłączne prawa autorskie do przedstawionych publikacji oraz zaspokaja wszystkie potrzeby osób trzecich wyrażonych w niej. Oświadcza ponadto, że wyraża zgodę na wielokrotne, nieodpłatne publikowanie nagrodzonych prac oraz opublikowanie jego imienia, nazwiska oraz miejscowości zamieszkania w materiałach promocyjnych związanych z konkursem w środkach masowego przekazu .
- Organizator nie rości sobie pełnych praw autorskich do przedstawionych prac. Rości je jedynie w celu publikacji i dodatkowych form promujących konkurs i działalność z nim związaną. Każdą zmianę praw autorskich przedstawionych prac należy bezzwłocznie zgłosić do Organizatora.
- Uczestnicy, będący autorem zwycięskich zdjęć wyrażają zgodę na wykorzystanie pracy do publikacji w kalendarzu oraz w materiałach Organizatora traktujących o konkursie. Zgoda na publikację w kalendarzu zostanie potwierdzona podpisaniem stosownej Licencji przez autora zdjęcia. Odbędzie się każdorazowo po zakończonym konkursie.
- Każdy Uczestnik może zgłosić maksymalnie trzy zdjęcia własnego autorstwa. Zgłoszenie zdjęcia następuje poprzez osobiste zaprezentowanie go podczas spotkania, o którym mowa w punkcie 8. regulaminu.
- Wymagania dotyczące zdjęć – dłuższy bok wydrukowanego zdjęcia maksymalnie 24 cm (np. popularny format 15×23 cm).
- Zgłoszenie prac do konkursu jest jednoznaczne z akceptacją Regulaminu.
- Zwycięskie, wydrukowane prace Uczestnik przekazuje Organizatorowi. Wersje elektroniczne prac wg rozmiarów ustalonych przez Radę Konkursową przekazuje najpóźniej w ciągu 2 dni roboczych Organizatorowi drogą poczty mailowej na adres pgfplock@gmail.com (z dopiskiem “zdjęcie miesiąca”).
- Spośród laureatów poszczególnych miesięcy zostanie wybrane minimum 12 prac do publikacji w kalendarzu Organizatora. Zdjęcia ostatecznie opublikowane w kalendarzu zostaną zatwierdzone przez Radę Konkursową.
- Organizator ma prawo odrzucić prace niezgodne z Regulaminem, odbiegające od tematu i o wątpliwej jakości.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany zwycięskiego zdjęcia do publikacji w kalendarzu. Zdjęcie zostanie wybrane spośród innych zwycięskich prac konkursowych.
- Udział w konkursie jest równoznaczny z wyrażeniem zgody przez Uczestników na przetwarzanie ich danych osobowych na potrzeby konkursu oraz w celach marketingowych (ustawa o ochronie danych osobowych, z dn. 29.08.2007r. Dz.U. nr 133, poz.833 z późniejszymi zmianami).
- Organizator zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu Konkursu w trakcie jego trwania. Wszelkie zmiany w regulaminie konkursu będą zamieszczane wcześniej przez Organizatora na pgfplock.pl.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego.
Informacje o comiesięcznych otwartych spotkaniach fotograficznych z elementami filmu i wideo oraz cyklicznym konkursie: LINK
Załącznik do regulaminu- Tematy:
- Styczeń „Co my tu mamy?” (data spotkania 17.01.2014r)
- Luty „Uczucie” (data spotkania 14.02.2014r)
- Marzec „Portret kobiety” (data spotkania 14.03.2014r)
- Kwiecień
- Maj
- Czerwiec
- Lipiec
- Sierpień
- Wrzesień
- Październik
- Listopad
- Grudzień