Konkurs na zdjęcie miesiąca Płockiej Grupy Fotograficznej odbywa się od stycznia 2014 roku. Spośród wybranych zdjęć powstanie kalendarz promujący działalność statutową Stowarzyszenia oraz przyznany zostanie tytuł Zdjęcia Roku.

  1. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Płocka Grupa Fotograficzna, z siedzibą w Płocku przy ul. Jaśminowej 5/12, 09-400 Płock, zwane dalej Organizatorem.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do wyboru kolejnych współorganizatorów, patronów medialnych oraz sponsorów konkursu.
  3. Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwa Rada Konkursowa, wyłoniona przez Zarząd Organizatora. Członkowie Rady mają prawo wzięcia udziału w konkursie.
  4. Konkurs ma charakter otwarty, przeznaczony jest dla wszystkich miłośników fotografii.
  5. Uczestnikiem konkursu może być osoba fizyczna posiadająca pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych.
  6. Osoby, które posiadają ograniczoną zdolność do czynności prawnych, w tym osoby, które ukończyły 13 lat a nie ukończyły lat 18, mogą wziąć udział w Konkursie za pisemną zgodą rodziców lub innych przedstawicieli ustawowych.
  7. Osoby, które zgłaszają swój udział w konkursie, zwane są dalej “Uczestnikami”.
  8. Konkurs odbywa się w każdy drugi piątek miesiąca, w miejscu ustalonym przez Organizatora.
  9. Organizator zastrzega sobie także prawo do zmiany terminu spotkania, o czym poinformuje z należytym wyprzedzeniem na stronie konkursu.
  10. Każdy z konkursów posiada temat przewodni zgłaszanych prac, ustalony z góry na okres trzech miesięcy. Tematy przewodnie dla poszczególnych miesięcy ogłaszane są jako załącznik do regulaminu.
  11. Konkurs rozstrzygany jest podczas comiesięcznego spotkania, poprzez jawne głosowanie na poszczególne prace przez zgromadzonych Uczestników. Sposób głosowania zostanie każdorazowo podany do publicznej wiadomości przez prowadzącego spotkanie.
  12. W przypadku miesięcy wakacyjnych oraz dodatkowego głosowania na zdjęcie roku możliwa jest kumulacja głosowań, np. dwa głosowania w ciągu jednego spotkania, o czym Organizator poinformuje z należytym wyprzedzeniem na stronie konkursu.
  13. Decydujący głos we wszelkich spornych kwestiach ma Rada Konkursowa.
  14. Uczestnik konkursu musi być obecny na spotkaniu w trakcie prezentacji swoich prac i głosowania.
  15. Uczestnik oświadcza, iż przysługują mu wyłączne prawa autorskie do przedstawionych publikacji oraz zaspokaja wszystkie potrzeby osób trzecich wyrażonych w niej. Oświadcza ponadto, że wyraża zgodę na wielokrotne, nieodpłatne publikowanie nagrodzonych prac oraz opublikowanie jego imienia, nazwiska oraz miejscowości zamieszkania w materiałach promocyjnych związanych z konkursem w środkach masowego przekazu .
  16. Organizator nie rości sobie pełnych praw autorskich do przedstawionych prac. Rości je jedynie w celu publikacji i dodatkowych form promujących konkurs i działalność z nim związaną. Każdą zmianę praw autorskich przedstawionych prac należy bezzwłocznie zgłosić do Organizatora.
  17.  Uczestnicy, będący autorem zwycięskich zdjęć wyrażają zgodę na wykorzystanie pracy do publikacji w kalendarzu oraz w materiałach Organizatora traktujących o konkursie. Zgoda na publikację w kalendarzu zostanie potwierdzona podpisaniem stosownej Licencji przez autora zdjęcia. Odbędzie się każdorazowo po zakończonym konkursie.
  18. Każdy Uczestnik może zgłosić maksymalnie trzy zdjęcia własnego autorstwa. Zgłoszenie zdjęcia następuje poprzez osobiste zaprezentowanie go podczas spotkania, o którym mowa w punkcie 8. regulaminu.
  19. Wymagania dotyczące zdjęć – dłuższy bok wydrukowanego zdjęcia maksymalnie 24 cm (np. popularny format 15×23 cm).
  20. Zgłoszenie prac do konkursu jest jednoznaczne z akceptacją Regulaminu.
  21. Zwycięskie, wydrukowane prace Uczestnik przekazuje Organizatorowi. Wersje elektroniczne prac wg rozmiarów ustalonych przez Radę Konkursową przekazuje najpóźniej w ciągu 2 dni roboczych Organizatorowi drogą poczty mailowej na adres pgfplock@gmail.com (z dopiskiem “zdjęcie miesiąca”).
  22. Spośród laureatów poszczególnych miesięcy zostanie wybrane minimum 12 prac do publikacji w kalendarzu Organizatora. Zdjęcia ostatecznie opublikowane w kalendarzu zostaną zatwierdzone przez Radę Konkursową.
  23. Organizator ma prawo odrzucić prace niezgodne z Regulaminem, odbiegające od tematu i o wątpliwej jakości.
  24. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany zwycięskiego zdjęcia do publikacji w kalendarzu. Zdjęcie zostanie wybrane spośród innych zwycięskich prac konkursowych.
  25. Udział w konkursie jest równoznaczny z wyrażeniem zgody przez Uczestników na przetwarzanie ich danych osobowych na potrzeby konkursu oraz w celach marketingowych (ustawa o ochronie danych osobowych, z dn. 29.08.2007r. Dz.U. nr 133, poz.833 z późniejszymi zmianami).
  26. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu Konkursu w trakcie jego trwania. Wszelkie zmiany w regulaminie konkursu będą zamieszczane wcześniej przez Organizatora na pgfplock.pl.
  27. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego.

Informacje o comiesięcznych otwartych spotkaniach fotograficznych z elementami filmu i wideo oraz cyklicznym konkursie: LINK

Załącznik do regulaminu- Tematy:

  1. Styczeń „Co my tu mamy?” (data spotkania 17.01.2014r)
  2. Luty „Uczucie” (data spotkania 14.02.2014r)
  3. Marzec „Portret kobiety” (data spotkania 14.03.2014r)
  4.  Kwiecień
  5.  Maj
  6.  Czerwiec
  7.  Lipiec
  8.  Sierpień
  9.  Wrzesień
  10.  Październik
  11.  Listopad
  12. Grudzień